Wednesday, October 13, 2010

:: Semangat Gotong Royong ::

Assalamualaikum WBT..

Susah nak cari sekarang semangat kerjasama kecuali kalau kita di kampung.. itu pun tak semua kampung yang sudi sama-sama ringan tulang.. tapi apa yang saya dapat lihat di kampung isteri saya, Perlop 1 mengkagumkan saya.. mereka sama-sama turun padang pasang khemah dan sebagainya... masing-masing buat kerja dengan cepat seperti esok kendurinya.. walhal ada lagi 3-4 hari sebelum kenduri kahwin itu berlangsung.. apa-apa pun, saya sangat respect pada mereka-mereka yang masih mengamalkan amalan gotong-royong seperti ini.. susah nk jumpa sekarang sbb rata-rata semuanya guna khidmat catering.. termasuk masa kenduri kawin saya dulu.. hehe..


psst: yang turun padang semuanya dah berumur.. yg muda? mana? huhu, dah tak de pelapis utk teruskan nnt...

0 comments: