Sunday, May 8, 2011

:: Hospital Swasta @ Hospital Kerajaan? ::

Assalamualaikum WBT

Hati-hati bila anda memerlukan khidmat doktor pakar di hospital swasta bila anda sakit. Jika anda tersalah langkah, maka yang sakit makin parah. 

Contoh yang terbaru berlaku baru-baru ini ialah seorang lelaki 'ditahan'  di hospital kerana gagal untuk menjelaskan bil hospital yang sangat tinggi. Siap ada pengawal keselamatan jaga dalam wad takut dia lari tuh..


: Masa dalam wad SDMC :

Ada beberapa tips yang berguna untuk anda saya kongsi berdasarkan pengalaman saya berada 4 hari 3 malam di Sime Darby Medical Centre (SDMC) & dicaj sebanyak RM 3, 700.00. satu jumlah yang sangat banyak bagi saya yang hanya bekerja sebagai penjawat awam

: Caj yang dikenakan oleh SDMC kepada aku sbb masuk wad 4 hari :

1. Anda boleh pergi mendapatkan rawatan di mana-mana hospital swasta jika anda:

  • ada insurans perubatan @ apa-apa insurans yang anda boleh claim
  • mempunyai duit yang sangat banyak.. senang citer gaji sebulan 5 angka la..
2. Jika anda rasa anda tidak termasuk dalam senarai di atas:
  • pergilah hospital kerajaan je.. jangan dok gatai pergi sana carik bala.. 
Macam kes saya, nasib baik lah insurance cover untuk bil hospital saya. Kalau kata kena bayar sendiri, mati kutu jawab dia.. huhu

psst: pasni tobat tanak pegi hospital swasta lagi... :(

1 comments:

Nurul Hanim said...

bukan xnk pgi hospital swasta lg... adlh lbh baik xnk msk spital lg.. jagalah ksihatan anda... luv u